T.C.

KALKINMA BAKANLIĞI

SOSYAL DESTEK PROGRAMI

 

 

E-KULLANICI KILAVUZU

 

v.4.0.0

 

 


İÇİNDEKİLER

İÇİNDEKİLER. 1

ŞEKİL LİSTESİ 2

1.E-BAŞVURU KILAVUZU. 3

1.1 SODES Sistemine Giriş Ekranı 3

1.2.   Kayıt Formu Ekranı 3

1.3.   Aktivasyon Ekranı 5

1.4.   Şifremi Unuttum Ekranı 6

1.5.   Yararlanıcı Ekranı 7

1.6.   Yararlanıcı Bilgileri Güncelleme Ekranı 8

1.7.   Şifre Değiştirme Ekranı 9

1.8.   Başvuru Formu Listesi Ekranı 10

1.9.   Başvuru Formu Gönder Ekranı 11

1.10.   Başvurularım Ekranı 13

1.11.  Raporlar. 14

1.12.  Dosya Ekle/Göster. 20

1.13.  Bütçe Değiştir/Gör. 22

1.14.  YardımMasası 25

 

 

 


ŞEKİL LİSTESİ

 

Şekil 1: SODES Sistemine Giriş Ekranı 3

Şekil 2:  Kayıt Formu Ekranı 4

Şekil 3: Aktivasyon Mesajı Ekranı 5

Şekil 4: SODES Sistemine Giriş Ekranı 6

Şekil 5: Şifremi Unuttum Ekranı 7

Şekil 6: Yararlanıcı Ekranı 8

Şekil 7: Yararlanıcı Bilgileri Güncelleme Ekranı 9

Şekil 8: Şifre Değiştirme Ekranı 9

Şekil 9: Başvuru Formu Listesi Ekranı 10

Şekil 10: Başvuru Formu Gönder Ekranı 11

Şekil 11: Başvurularım Ekranı 14

Şekil 12: Başvurularım Ekranı 15

Şekil 13: Raporlar Ekranı 16

Şekil 14: Yeni İlerleme Raporu (Ara Rapor)/Yeni Nihai Rapor (Final Raporu) 16

Şekil 15: Yeni İlerleme Raporu (Ara Rapor)/Yeni Nihai Rapor (Final Raporu) Adımları 17


 

1.E-BAŞVURU KILAVUZU

  1.1 SODES Sistemine Giriş Ekranı

               Program yararlanıcıları T.C.Kalkınma Bakanlığı Sosyal Destek Programına yapacakları online

başvurular için aşağıda belirtilen basamaklarla SODES-BİS Programına (SOSYAL DESTEK PROGRAMI)

giriş yapabilecek ve başvurularını bu program aracılığı ile T.C.Kalkınma Bakanlığı Sosyal Destek

Programına  iletebileceklerdir.

 Bu basamaklar;

Yararlanıcı  SODES programının giriş sayfasına yönlendirilir. 

 

Şekil 1: SODES Sistemine Giriş Ekranı

 

  1.2.   Kayıt Formu Ekranı

 

                Yeni kullanıcılar bu ekrandan “Yeni Kullanıcı” butonuna basarak “Kayıt Formu” ekranına

 yönlendirilir. 

 

                Gelen “Kayıt Formu” ekranında belirlenmiş tüm zorunlu alanlar doldurulur.(Zorunlu alanlar

kırmızı renk ile belirlenmiştir)

 

Şekil 2:  Kayıt Formu Ekranı

 

Doğum tarihi alanı elle doldurabilir(gün/ay/yıl örnek:26/02/1975).Ya da alanın sağındaki http://test.ua.gov.tr/trnasp/public/E-BASVURU%20KILAVUZU_dosyalar/image005.gifhttp://test.ua.gov.tr/trnasp/public/E-BASVURU%20KILAVUZU_dosyalar/image005.gifbutona

basarak seçilebilir.

 

11 haneli TC Kimlik no alanı doldurulur.

 

Kuruluş türü olarak combobox'taki seçeneklerinden biri seçilmelidir.

 

Şehir seçildikten sonra o şehre ait ilçe listesi ilçe alanında görüntülenir ve bu alandan ilçe seçilir.

 

Daha sonra “Başvuru sözleşmesi “ linkine tıklanarak sözleşme okunur. Kabul ediliyorsa “Başvuru

 sözleşmesini kabul ediyorum” kutusu işaretlenir.

Formun altında görünen resimdeki yazı karakterleri en alttaki kutuya yazılır. Başka bir resim

görüntülemek için  tazele  butonuna basılabilir.

Form tamamlandıktan sonra sağ alttaki “tamam” butonuna basılarak kayıt tamamlanır.

Formu temizlemek için ”Temizle” butonuna basılır.

“Tamam” butonuna bastığınızda ekranda “E-posta adresine aktivasyonla ilgili mesaj atıldı. Lütfen

hesabınızı aktif hale getiriniz” diye bir mesaj gelir.

Şekil 3: Aktivasyon Mesajı Ekranı

 

Örnek;

 

  1.3.   Aktivasyon Ekranı

               Başvuru sahibinin kayıt formunda belirttiği 1.mail adresine aktivasyon için “SODES sistemi için

aktivasyon” başlığında bir mail gelir. Gelen mail içinde yer alan “Aktivasyon” linki tıklanarak

aktivasyon yapılmalıdır. Gelen mailin içinde başvurana sistem tarafından verilen şifre mevcuttur.

Kullanıcı adı kayıt formunda verilen mail adresidir.

                “Aktivasyon” linki tıklanarak gelen ekrandaki ''SODES'' tıklandığında gelen SODES Giriş

ekranına şifre yazılır ve sisteme giriş yapılır.

Şekil 4: SODES Sistemine Giriş Ekranı

1.4.   Şifremi Unuttum Ekranı

               Mevcut şifrenin unutulması durumunda “Şifremi Unuttum” linkine basılarak programın yeni

 

bir şifre gönderimini sağlayan menü adımına ulaşılır. Kullanıcı gelen resimdeki karakterleri girer (Caps

 

Lock açık ya da kapalı olması önemli değil ) ve SODES kullanıcı adını girerek “Tamam” butonuna tıklar.

 

Kullanıcının yeni şifresi ilk kullanıcı oluşturulurken belirtilen birinci mail adresine program tarafından

 

otomatik oşarak gönderilmektedir.

 

 

Şekil 5: Şifremi Unuttum Ekranı

 

  1.5.   Yararlanıcı Ekranı

 

               Ana ekranda  kullanıcı adı ve şifre girilerek “tamam” butonuna basılarak sisteme girilir.

Şekil 6: Yararlanıcı Ekranı

 

  1.6.   Yararlanıcı Bilgileri Güncelleme Ekranı

 

               Sağ üstte “profilim” bölümüne girilip profil bilgileri güncellenebilir veya şifre değiştirilebilir.

Şekil 7: Yararlanıcı Bilgileri Güncelleme Ekranı

 

  1.7.   Şifre Değiştirme Ekranı

                Parola bölümündeki “Değiştir” bölümüne tıklanarak gelen ekranda mevcut şifre ve yeni şifre

girilerek şifre değişikliği yapılabilir.

 

Şekil 8: Şifre Değiştirme Ekranı

 

 

1.8.   Başvuru Formu Listesi Ekranı

 

               Yararlanıcının T.C.Kalkınma Bakanlığı Sosyal Destek Programı  tarafından belirlenen başvuru

formunu ve yine T.C.Kalkınma Bakanlığı Sosyal Destek Programı tarafından belirlenmiş başvuru

kılavuzunu listelemek ve bilgisayarına indirebilmesi için ulaşacağı menü adımıdır. Başvuru Formu

Listesi altında SODES başvuru formu yer almaktadır. Yararlanıcının Pdf olarak hazırlanmış başvuru

formunu Adobe Reader 9 sürümü ile çalıştırması gerekmektedir. Başvuru formu T.C.Kalkınma

Bakanlığı Sosyal Destek Programı tarafından belirlenen süre zarfında bu listede bulunmaktadır.

Program başvuru süresi sona ermiş formların indirilmesine izin vermemektedir.

 

Şekil 9: Başvuru Formu Listesi Ekranı

 

1.9.   Başvuru Formu Gönder Ekranı

 

Yararlanıcı Pdf olarak hazırlanmış başvuru formunu hatasız olarak doldurduktan sonra

programa başvurusunu gönderebilmesi için yapılan menü adımıdır. Yararlanıcı kendisinin

belirlediği dizinden formun son halini alır ve resimdeki karakterleri doğru bir şekilde girerek

 ‘’Tamam’’  butonuna basar. Hata yok ise Başvurunuz başarı ile gönderilmiştir mesajı alınır.

Hata var ise hata sebebi mesajı gönderilir.

 

Şekil 10: Başvuru Formu Gönder Ekranı

Başvuru formu programa başarılı bir şekilde yüklenmesi durumunda yararlanıcı olarak kayıt edilen mail adresine otomatik olarak aşağıdaki örnekteki gibi bir bilgi iletisi gönderilmektedir.

 

Başvuru formu programa başarılı bir şekilde yüklendikten sonra ikinci bir bilgi iletisi ile başvuru veritabınana kaydedilmiş olmaktadır.

 

 

 

1.10.   Başvurularım Ekranı

 

               Yararlanıcının Program üzerinden gönderdiği başvuru formlarının listelenmesi için hazırlanan

menü adımıdır. Yararlanıcı bu listeye girerek başarılı olarak gönderilen başvurularını listeden takip

edebilmektedir. Başvuruya sağ klik yapılarak gönderilen başvuru formu görüntülenir.

Şekil 11: Başvurularım Ekranı

 

1.11.  Raporlar

 

               İlerleme (Ara) ve Nihai raporların proje ilişkilendirilmesi ile ilgili menü adımlarıdır. Proje sahibi

olarak ilgili rapor/ları Başvurularım listesinde (Şekil12) yer alan başvuruya ait ilerleme (ara) ve nihai

raporu sağ klik Raporlar menü adımından ekleyebilinmektedir.

 

 

 

Şekil 12: Başvurularım Ekranı

 

               İlerleme (Ara) ve Nihai rapor için ilgili projenin Sözleşmesinin Valilik birimince onaylanmış

olması şarttır.

 

 

Şekil 13: Raporlar Ekranı

 

 

Yeni İlerleme Raporu (Ara Rapor) / Yeni Nihai Rapor (Final Raporu) ;

 

 

Şekil 14: Yeni İlerleme Raporu (Ara Rapor)/Yeni Nihai Rapor (Final Raporu)

 

 

               İlerleme (Ara) Rapor üç aşamadan oluşmaktadır. Yeni İlerleme Raporu (Ara Rapor) ya da Nihai

 

Rapor için başvuru formundan otomatik gelen Temel Faaliyetler, Performans Göstergeleri ve Bütçe

menü adımlarının revize edilmesi (gerekli görüldüğü koşullarda) ile rapor tamamlanmaktadır.

 

               İlgili menü adımları tanımlanıp 'Kaydet' denildikten sonra raporun durumu 'Yeni' olarak

belirlenmiştir. Bu aşamada rapor proje sahibi tarafından Güncellemeye açıktır. Rapor tamamen

sorunsuz bir şekilde tamamlanmış ise proje sahibi raporunu 'Bitti' olarak işaretlemesi gerekmektedir.

Durumu Bitti olan rapor güncellenemez. Aksi durumda rapor proje sahibi tarafından hatalı bir şekilde

Bitti konumuna getirildi ve raporun güncellenmesi gerekmekte ise valilik kullanıcısı ile irtibata geçip

sehven bitti durumundaki raporun güncellenmeye açılması istenmelidir.

 

 

Şekil 15: Yeni İlerleme Raporu (Ara Rapor)/Yeni Nihai Rapor (Final Raporu) Adımları

 

            Temel Faaliyetler menü adımında; Faaliyet Durumu ve Açıklama satırlarına veri girişi

yapılabilinmektedir.

 

            Performans Göstergeleri menü adımında; Bitirilen Sayı ve Açıklama satırlarına veri girişi

yapılabilinmektedir.

 

 

            Bütçe menü adımında; Öncelikle bütçe için başvuru formu indirilir. Revize edilecek bilgiler

varsa veri girişi yapılır Bütçe Revize Açıklama alanına revize edilen bütçe ile ilgili açıklama girilerek

'Gönder' butonuna basılması durumunda rapor gönderilmiş olur.

 

               Finansman Kaynağı sütununda yer alan Eş Finansman satırlarına veri girişi yapıldığı takdirde

Rapor Listesi ekranında 'Eş Finansman Harcanan' sütunu girilen veriler otomatik olarak

görüntülenmektedir.

               Harcama Miktarı toplamında finansman kaynağı sodes olan harcamaların toplamı

görünmektedir. Tüm toplamı ve eş finansman toplamını görmek için alanın üzerine fare(mouse)

gelmeniz yeterlidir.

 

 

Not: Rapor program yetkilisi tarafından 'Güncellemeğe' açılması durumunda proje yürütücünün e-

posta adresine aşağıdaki gibi bilgilendirme e-postası SODES programı tarafından otomatik olarak

iletilmektedir.

 

 

1.12.  Dosya Ekle/Göster

 

            Rapor ya da Raporlara Dosya Ekle / Göster ile dosya eklenip çıkarılabilir.

               İlerleme ve Nihai raporlar için raporu 'Bitti' durumuna getirebilmek içi mutlaka en az iki adet

dosyanın ilgili rapora eklenmesi gerekmektedir.

 

 

 

 

Şekil 17: Rapora Dosya Ekle/Göster

 

1.13.  Bütçe Değiştir/Gör

 

Başvuruya ait bütçe tablosunun revize edilmesi için hazırlanmış menü adımıdır.

 

 

 

 

Bütçe kalemleri için değiştirilebilir kalemlerde revize işlemi yapılabilinmektedir. Kalemlerdeki

değişiklikler yapıldıktan sonra ''Kaydet'' butonuna basılması durumunda revize işlemi gerçekleşmiş

olur.

 

 

Toplam bütçenin aşılması durumunda aşağıdaki uyarı mesajı görülmektedir.

 

 

Kalemler arasındaki bütçe revize işlemi %20 üzerinde ise aşağıdaki uyarı mesajı görülmektedir.

 

 

Bütçe revize edildiğinde ise Program Yetkilisi ya da Yetkililerinin e-posta adresine otomatik olarak

aşağıdaki bilgi iletisi gönderilmektedir.

 

 

 

1.14.  YardımMasası

 

Giriş ekranının sağ üst köşesinde yer alan Yardım Masası menü adımı ile valilik iletişim bilgilerine

erişimin listelendiği menü adımıdır.